topbella

Wednesday, January 12, 2011

aku yang PENDIAM...

hai..see u again blog...
actually crita kali ini mengisahkan sedikit sebanyak ttg diri aku...
PENDIAM atau erti kata lain ialah tak banyak ckp...heheh2...

sebenarnya dari sekolah lagi aku ada penyakit nie..
tak brapa suka ckp dgn org yg aku tak kenal..
mksud aku orang yg aku tak rapat lah...
kwn2 class mmg dh sediamaklum dgn sikap aku...
so,nak dijadikan cerita sampai ke hari ini...
penyakit itu tidak banyak berubah...
sbb apa??
sbb aku mmg mcm tu..tak blh ubah dh....
aku mmg friendly actually..
tp tgk tempat, keadaan, n org tersebut gak...
klu org tu blh ngam dgn aku,aku xder hal nk borak n gurau senda dgn dia...

tp ntah lh...kdg2 bnda baek yg aku nk buat tu disalah erti kan oleh sesetengah pihak..
pernah dulu ( tak payah mention nama n org nyer lh k) 
aku tegur lh sorang lelaki nie..
sje nk maen2 lh kn..
time tggu bus...
aku panggil lah..
_______....???
pastu die menoleh aku sorok lh...
saja nk maen2 n then aku ktawa...

pastu keesokan hari nya, kwn perempuan bgtau lh kat aku yg bdk lelaki nie cite kt die yg aku tgur die...
dia mcm terkejut tau aku tegur dia..
sbb aku kn tak banyak ckp dalam class...
bercakap dgn bdk lelaki lagi lh aku jarang...
so,nak dijadikan cerita aku rasa dia ingat yg aku nie syok kat dia...
pergggghhh...punya lh aku terkejut kat situ...
sbb aku tegur dia mlm tu jer, dia dh salah faham dgn aku..adoi...matai lh kn...
mmg lucu gak lh bila ingat cite tu balik....hehehh...

disebabkan aku nie ada penyakit tak banyak ckp or PENDIAM...
orang dh salah anggap dgn aku.....
jadi, start dari tu aku cuba ubah sikap lh...
tapi aku rasa peristiwa mcm nie akan berulang kembali tanpa aku sedari...
yer lh, tgk salah..bercakap pun salah..
bkn salah tp mgkin dorang rasa sedikit janggal kot..
but, dun wory..
aku sebenarnya friendly punya orang...
cuma kdg2 malu skit jer....
bese,perempuan kan..heheh...

okey lh..
mybe kisah aku nie blh dijadikan iktibar utk korang semua..
shhhhhh....
so, amik yg baek, buang yg buruk....;)


0 comments:

About Me

My Photo
jannah mohd nor
sandakan, sabah, Malaysia
* study degree in marketing at UITM kota kinabalu sabah... * part time business.. * from sandakan.. * willing to share the secret of beauty with other people...
View my complete profile
 
RaUdHoTuL JaNnAh© DiseƱado por: Compartidisimo