topbella

Saturday, March 5, 2011

al-FATHIHAH...

Assalamualaikum kwn2 semua.
per khabar hari nie??
harap2 sihat lh hendaknya...
klu sakit sekalipun anggaplah slah satu daripada ujian dr ALLAH kp setiap hamba umatnya...
ada hikmah di sebalik semua yang terjadi...
redha dgn ketentuannya...

pagi tadi dalam jam 10 lebih gitu...
aku dpt berita yang mengejutkan dr bdk kelas aku...
yg sahabat kami dari kos dan part yg sama sudh meninggal dunia...
innailillah...
aku sgt2 terkejut sebenarnya..
actually,first2 dpt smsm tu aku xtau pun dia yang mana satu...
tp bangun dari tidur jer,aku terus buka fb n tgk2 banyak dh post ucap takziah kt arwah...
aku buka fb dia,...baru aku tau dia yang mana satu..
aku dgn dia tak ada kenangan apa2 pun..
cuma saudara sesama islam jer..
mmg kenal lh sgt dia..tp tak pernah bertegur sapa jer...
HMM....
tadi ada ziarah rumah arwah...
thanks a lot kepada pihak uitm sbb sediakan transport pegi ke sana...
agak ramai juga lah bdk2 kelas, bdk BASMI,MPP, dan yg kenal beliau..
suasana sangat2 lah menyedihkan tadi...
bila aku salam mak dia tadi, hati2 aku sangat2 tersentuh...
aku bayangkan posisi aku di tempat dia..
klu one day aku ada ANAK, n ANAK aku tinggalkan aku...
mesti sedih kan..spe lh yg tak sygkan anak...
mmg suasana kat rumah dia tadi sangat pilu...
n then kwn aku post kt fb dia ckp yg semalam dorang sempat lagi main bola tampar sama2...
dgr2 pagi nie dah tinggalkan kita semua..
hmm...
ajal di tangan ALLAH....
salam TAKZIAH kepada keluarga arwah...
harap2 dapat banyak bersabar...
yg melihat nie pun dah tersentuh..apatah lagi keluarga sendiri kan...
sama2 lh kita sahabat2 semua...
dekatkan diri dengan ALLAH...
banyak2 kan beribadah...
sebagai bekalan di akhirat kelak...


al-fathihah....





.

0 comments:

About Me

My Photo
jannah mohd nor
sandakan, sabah, Malaysia
* study degree in marketing at UITM kota kinabalu sabah... * part time business.. * from sandakan.. * willing to share the secret of beauty with other people...
View my complete profile
 
RaUdHoTuL JaNnAh© DiseƱado por: Compartidisimo