topbella

Sunday, February 27, 2011

sorry sir!! i overslept...^-^

Assalamualikum...
sering kali kita dgr ayat2 mcm nie kn...
especially kt university....
dtg lmbt jer...'sorry sir..overslept'....
bgus gak klu sir tu tak cerewet...klu tak dibagi msuk class trus,tak ker naya..huhu..

okey..actually aku nk cite sal bahaya nya overslept nie...
sbenarnya aku mengalami nya sndri...
sgt2 wat aku tinggal diam n terfikir sejenak...
mcm mana nak elak daripada 'overslept nie'???
hmmm....

kita mmg tak blh elak dr bnda2 mcm nie berlaku sbb tu normal....
tp bnda nie akan buat kita tak jadi 'normal' bila kita berhadapan dgn situasi yg pnting...
mksud aku time kita overslept tu time kita ada exam ker...
tu yg sgt2 bahaya....
aku sgt bertuah lh rasa nyer sbb xpnah truk sgt smpai mcm tu...
minta jauh2 kn lh ek...

ada org wat tak kisah sgt dgn bnda2 mcm nie...
sbb dh biasa agak nya kot...
tp bg student mcm aku nie mmg sgt2 merisaukn....
klu slalu overslept, mmg agak bahaya...
balik2 tak pegi class,tak ker menjejaskan kehadiran...

bila dah kerja nanti??tak kn nk ckp kat bos...
'sorry bos...sy dtg lambat..overslept"...
silap hari bulan mmg kena buang kerja....
 
hmm...
so,amik yg baek buang yg bruk lh k...
jadikan pengajaran yer..jgn jadikan amalan nie sebati dlm hdup kita...
ini semua berdasarkan pengalaman....
pengalaman aku sendiri dan org sekeliling....

that's all my friend...
dada....


0 comments:

About Me

My Photo
jannah mohd nor
sandakan, sabah, Malaysia
* study degree in marketing at UITM kota kinabalu sabah... * part time business.. * from sandakan.. * willing to share the secret of beauty with other people...
View my complete profile
 
RaUdHoTuL JaNnAh© DiseƱado por: Compartidisimo