topbella

Sunday, August 1, 2010

TiMe tO CoOkInG...

salam...
hai blog...

hari nie aku nak cite sal per yg berlaku hari nie..
hari nie kitorang just duk kat umah jer...
bkn mcm2 hari sblum nie..
tiap kali cuti jer keluar..
tapi tidak hari nie...heheh..

hari nie kami telah melakukan satu aktivitii yang berfaedah iaitu memasak..kikiki...

masakan kami pada hari nie ialah....AYAM MASAK LEMAK CILI PADI...
idea is come from me...n i got the resepi from my mum..
lucu nie..balik2 kol umi tanya nak masuk per dulu,bahan2 nyer..n mcm2 lagi lah..
mesti mak aku bangga gler lah cz first time aku masak lauk yg tak penah aku masak...


so,pada jam lebih kurang pikul 11.00 pagi tadi...,aku n c dila kuar membeli barang dapur...barang2 yang kami beli ialah;

1.ayam~4 ekor sayap n satu dada ayam
2.kentang~5 bij
3.santan peket
4.cili padi
5.serai

itu lah bahan2 nyer yg kitorang gunakan utk masak AYAM MASk lemK CILI Pdi.....
so,sbg kenangan aku ada take a few picturs utk share dgn korang smua..heheh..
maybe pasni korang pun blh try juga kan...

yg penting...
AYAM MASAK LEMAK CILI PADI kitorang menjadi n sedap sekali...
thanks to all my housemate yg membantu..
MASUK AYAM PULA
hope pasni kita boleh try masak resepi baru lagi kan..kikikiki..
START COOKING!!!
k,thats all....now time to see our picture...hoho!!!


BAHAN-BAHANNYA
  NI MY ASSISTANT..MERANGKAP MY HOUSEMATE 
KAK??NIE NAK MASUK KER JUGA??
RASA DULU..HMM..CUKUP GARAM DAH...
DAH SIAP!!!..
INILAH HASILNYA..
SEDAP...
GD JOB FREN!!!

                                                         

About Me

My Photo
jannah mohd nor
sandakan, sabah, Malaysia
* study degree in marketing at UITM kota kinabalu sabah... * part time business.. * from sandakan.. * willing to share the secret of beauty with other people...
View my complete profile
 
RaUdHoTuL JaNnAh© DiseƱado por: Compartidisimo