topbella

Friday, August 20, 2010

hidup....hidup...mcm nie lah..hmm..^-^..

Assalamualaikum...
Hari yg indah...cuaca yg baik...dan hati yang tenteram...
Hmm...tenteram ker??tenang ker aku??
Tabah ker aku nak menghadapi smua nie dgn kesabaran yg aku harapkan di level yg paling tinggi..
Tapi??dpt ker aku melupakan smua masalah yg berlaku hanya dgn menutup mata dan buat2 tak tau jer???blh ker mcm tu??atau patut ker aku tidur sampai tahap di mana masalah tu akan hilang dgn sendirinya??hahahah..tak mungkin lah kan beb...

Hanya satu cara atau boleh aku katakan yang mmg banyak cara utk aku melupakan smua masalah yg berlaku dalam hidup aku....

Tak kisah lah masalah dalam:
1. Cinta
2. Pelajaran
3. Family
4. Kawan

Cara yg aku rasa aku boleh lakukan:

I. Think positive
II. Jgn fkirkan sgt masalah tu sbb takut menyakitkan jiwa jer...
III. Klu bab kawan, aku rse aku just mengalah jer..senang..
IV. Bab cinta paling complicated skit walaupun aku tak penah mengalaminya mcm org laen..so,just take it easy..klu minat,minat jer lah..klu ske,diam2 jer...cz aku takut just syok sndri....lgpun banyak kekurangan dalam diri aku yg msh perlu diperbaiki utk menjadi lbh baek..so,i more prefer love after married kot..maybe lah...tak blh cakap besar gak kan..hmm...tapi aku serah pada takdir jer lah...huhuhuhu...^-^..
V. If bab pelajaran nie,mmg aku amik serius...sbb aku nie blh dikatakan tahap sederhana lah..tak pandai tak juga palui (bodoh)...so,study...study..study...without stop until aku dapat apa yg aku mahukan selama2 nie...

Actually masalah dalam hidup nie adalah normal..sapa yg tak penah ada masalah tu, die lah yg tak normal...hehhe..mmg btl pun...dr masalah yg kita hadapi tu lah kita akan banyak belajar macam mana nak selesaikan sesuatu masalah tu n always alert dgn keadaan sekeliling...so,just take it easy jer lah kan...not really easy but get SOMETHING from that problem k..juat want to share with u all...heheh..k,salam..slumber always..^-^..

About Me

My Photo
jannah mohd nor
sandakan, sabah, Malaysia
* study degree in marketing at UITM kota kinabalu sabah... * part time business.. * from sandakan.. * willing to share the secret of beauty with other people...
View my complete profile
 
RaUdHoTuL JaNnAh© DiseƱado por: Compartidisimo